Hjälpcenter

Se min beställningshistorik

Logga in på ditt ebygghandel marknadsplatskonto:
  • Klicka på knappen "Konto" på ebygghandels marknadsplats header banner.
  • Ange din e-postadress
  • Ange ditt lösenord
  • Klicka på Logga in
  • Klicka på rullgardinsmenyn för att se antingen öppna eller stängda beställningar*

*Öppna beställningar är de som du nyligen har lagt och som väntar på bekräftelse och leverans från en återförsäljare. Stängda beställningar är de som har bekräftats och skickats av en återförsäljare.

Topptips: Du kan också ta upp orderförfrågningar direkt med våra återförsäljare från orderskärmen.

Ändra mitt språk

Vi visar vårt innehåll på språket i det land där du handlar.
Du kan ändra språket på ett av två sätt:
  • Genom att bläddra till sidfoten och välja ett nytt språk under rubriken "Andra språk" eller
  • Genom att ändra ditt huvudspråk i ditt ebygghandel marknadsplatskonto, för att göra detta:
  • Klicka på knappen "Konto" på ebygghandels marknadsplats rubrikbanner.
  • Ange din e-postadress
  • Ange ditt lösenord
  • Klicka på Logga in
  • Klicka på Personlig information
  • Ställ in ditt språk

Få mer information om betalningar

Betalningssäkerhet

Vi använder en rad branschledande betalningslösningar för att behandla din betalning säkert och säkert under utcheckningsprocessen online. Dessa betalningslösningar och våra egna kassasystem använder stark kryptering, de senaste verktygen för säkerhet och bedrägeriförebyggande och är PCI-DSS-kompatibla, så du kan vara säker på att betalningar alltid är säkra och att personliga detaljer aldrig äventyras.

Betalningsmetoder

ebygghandel marketplace accepterar en mängd olika betalningsmetoder beroende på vilket land du handlar från. De metoder som accepteras kommer att visas på produktsidorna när du surfar och i kassan.

Dessa inkluderar:
  • PayPal
  • Visum
  • Mastercard
  • American Express
  • Klarna
  • iDEAL
  • Cartes Bancaires
  • Sofort
  • Giropay
  • Upptäck
  • Matställen
  • Bankontakt
  • JCB
  • Dotpay
  • MultiBanco
Nätverk av partners

Vi försöker ta betalt när din beställning görs, i så fall får du ett ordernummer och en e-postbekräftelse omedelbart. I vissa fall kan dock betalningen godkännas i avvaktan på ytterligare säkerhetskontroller, i detta fall kommer du att få en orderbekräftelse via e-post när betalningen har godkänts och reglerats (vanligtvis inom 24 timmar).

Vänligen observera att om du använder Multibanco för att betala för din beställning och det finns ett behov av att behandla en återbetalning, kan vi inte behandla detta till den ursprungliga betalningsmetoden. Om så är fallet kommer en medlem i vårt team att kontakta dig för att bearbeta detta till en alternativ betalningsmetod.

Betalningsproblem och avvisade betalningar

Vi kan inte avslöja någon specifik information om avvisade betalningar. Allmänna skäl för nedgång skulle vara följande;

  • Utgått kort
  • Ogiltigt kortnummer
  • 3D Säker autentisering misslyckades
  • Otillräckliga medel
  • CVC avvisades
  • Begränsat kort
  • AVS avvisades (faktureringsadressdata som köparen angav är felaktig)

Om du har problem med en avvisad betalning föreslår vi att du kontaktar din leverantör av betalningssätt direkt för mer information. Här är några användbara detaljer för Klarna och PayPal:

Klarnas kundtjänst

Lokala priser: +44 (0) 20 300 50833 Gratistelefon: +44 (0) 808 189 3333
Sverige

PayPals kundtjänst

Gratis telefon: +44 (0) 800 358 7911
https://www.paypal.se/uk/smarthelp/contact -us/privacy

Godkännande av din beställning

Godkännande av din beställning sker först när återförsäljaren har skickat dina varor. Behandlingen av din betalning och bekräftelsen av din beställning utgör inte ett juridiskt bindande avtal. Innan varorna skickas har ebygghandel marketplace och/eller återförsäljaren rätt att avvisa din beställning oavsett anledning.

Hitta min e-postbekräftelse

Vi skickar följande e-postmeddelanden till den e-postadress du anger i kassan:
  • Beställ "Tack"-e-post – detta e-postmeddelande skickas omedelbart för att bekräfta mottagandet av din beställning och ange orderreferensnumret.
  • Beställningsbekräftelse-e-postmeddelande – detta e-postmeddelande skickas när återförsäljaren/de återförsäljare bekräftar att de kan acceptera din beställning och betalningsprocessen har börjat. Du kommer att få separata bekräftelser för varje del av beställningen om du har köpt från olika återförsäljare inom vår marknadsplats.
  • E-postmeddelande om beställning "Leverat" – detta e-postmeddelande skickas när återförsäljaren/de återförsäljare skickar dina varor. Du kommer att få separata leveransaviseringar för varje del av beställningen om du har köpt från olika återförsäljare på vår marknadsplats.
  • E-postmeddelandet "Sändningsuppdatering" – det här e-postmeddelandet innehåller information om spårningsinformation för din leverans. Observera att det bara skickas för beställningar som skickas på en spårad tjänst, du kommer inte att få en fraktuppdatering om du valde en standardtjänst.

Medan vi har e-postvalideringskontroller på plats för att begränsa sannolikheten för att oavsiktligt ha angett ogiltiga/felaktiga uppgifter i kassan, görs misstag och om du inte har fått det första e-postmeddelandet kan detta ha inträffat.

Vi föreslår att du:
  • Kontrollera din skräppost- eller skräppostmapp i dina e-postmeddelanden.
  • Kontrollera flikarna Socialt och Kampanjer (endast Gmail).
  • Lägg sedan till till din adressbok eller kassalista.
Om du fortfarande inte kan hitta tackmeddelandet:

Besök vårt hjälpcenter (genom att klicka tillbaka en sida) och svara på några snabba frågor för att få hjälp från vår Kundtjänstteam. Försök inte göra en ny beställning förrän vi hjälper dig att dra slutsatsen att den första beställningen misslyckades.

Ta reda på vilka valutapriser som anges i?

Eftersom vi är en global marknadsplats har vi olika domäner som gör att du bara kan bläddra bland varor som är tillgängliga för leverans till din plats.

Domänen du tittar på kommer också att visa priser i lokal valuta, till exempel om du handlar på ebygghandel.se, priserna kommer att visas i EUR.
Om du handlar på ebygghandel.se, kommer priserna att vara i DKK,
eller www.ebygghandel.se, då blir priserna i USD.

För att kontrollera eller ändra vilken domän du tittar på kan du bläddra till botten av sidan och välja ditt land från listan över länder som vi för närvarande är verksamma i.


Dina frågor besvarade

Vad kostar det att sälja på ebygghandel marknadsplats?

Det tillkommer inga månads-, noterings- eller marknadsföringsavgifter för alla listade produkter. Vi debiterar 15 % av shopparens varukorgvärde (ex moms) tillsammans med en hanteringsavgift (2,35 % av transaktionsvärdet) som bidrar till ebygghandel marketplaces betalnings- och transaktionshanteringskostnader (inklusive eventuella valuta- och valutaavgifter).

I vilka länder verkar ebygghandel marketplace?

Vi är för närvarande lokaliserade i 28 länder över hela världen.

Vem kan sälja på ebygghandel?

Alla företag som är registrerade i ett av våra 28 länder kan sälja på ebygghandels marknadsplats. Observera att vissa produkter är förbjudna från försäljning på ebygghandels marknadsplats, dessa kan ses på vår lista över förbjudna produkter

Hur fungerar ebygghandel marknadsplats?

Försäljningsprocessen på ebygghandel marknadsplats är enkel. Här är en mycket enkel guide:

  • Registrera dig
  • Integrera
  • Sänd live
  • Ta emot beställningar
  • Skicka beställningar
  • Få betalt

Behöver jag leverera mina produkter på varje språk och valuta

Du behöver bara ange produktdata i din egen inhemska valuta och språk. Vår automatiska översättningsteknik lokaliserar din produktinformation för kunden på 23 språk och 21 valutor. För närvarande kan shoppare handla i

Hur hanterar vi våra beställningar?

Det finns två sätt att hantera beställningar på ebygghandel marknadsplats; antingen genom ebygghandel Marketplace Merchant Center eller alternativt via vårt Order API-gränssnitt som ger en automatiserad upplevelse av att hantera order i ditt eget system. Våra plugins och några av våra partners har Order API förbyggt som en del av integrationen. Varför inte kolla dessa på våra partners och plugins för e-handel

Vem hanterar kundtjänstfrågor?

Kunder kan kontakta dig direkt genom att ställa en förfrågan via vårt medföljande meddelandesystem för återförsäljarportalen. Dessutom finns vårt dedikerade kundvårdsteam här för att stödja både dig och kunder som köper från dig och vi kommer att kontakta dig angående alla förfrågningar vi får direkt, där din hjälp krävs.

Hur anger jag min produktdata?

  • ebygghandel CSV- och XML-flöde
  • Partnerintegreringar
  • Plugins för e-handel

Anmäl ditt intresse

Se till att du granskar denna process och ebygghandels marknadsplats krav först. När du är redo att börja, fyll i vårt registreringsformulär genom att klicka nedan för att komma igång. Vårt team kommer att kontakta dig för att täcka eventuella återstående frågor och hjälpa dig att slutföra din ansökan.
Anmälningsformulär


Integration

Det finns tre olika sätt för dig att integrera dina produkter med ebygghandel marknadsplats.

Direkt integration

Skicka dina data till oss via automatiska CSV- eller XML-flöden.

Integrationspartners

Vi har ett nätverk av partners som är specialiserade på att hjälpa återförsäljare med deras flerkanalsverksamhet.

Plugins för e-handel

Vi har plugins för de flesta av de stora e-handelsplattformarna. Dessa kontakter hjälper dig att påskynda din integration.


ebygghandel CSV- och XML-flöden

Båda våra dataformat tillåter ebygghandels marknadsplatssystem att använda ett dataflöde för att visa dina produkter i alla länder. Du måste ha förmågan att skicka oss ett automatiskt flöde för att hålla dina data uppdaterade. Specifikationerna är enkla och lätta att skapa vilket gör att du snabbt kan integrera med ebygghandel marketplace.

Det finns bara 11 obligatoriska fält i ebygghandels marknadsplats CSV- och XML-format för att säkerställa att du kan komma igång så snart som möjligt. De återstående fälten, även om de inte är obligatoriska, finns där så att vi kan finjustera din upplevelse och för att korrekt kategorisera dina produkter för att ge dig största möjliga försäljning. Under hela denna process kommer ebygghandels marknadsplatsintegrationsteam att finnas till hands för att ge råd om att skicka in ett flöde som säkerställer att dina produkter är korrekt inställda.


Partnerintegrationer

Vi har ett ständigt växande nätverk av partnerskap med företag runt om i världen som gör att våra onlineåterförsäljare enkelt kan integreras med ebygghandels marknadsplats.

Med dessa partners har vi byggt en integrationsmetod som innebär att du sömlöst kan tillhandahålla ditt dataflöde från deras system och hämta alla beställningar tillbaka till ditt eget backoffice-system.

För att göra saker ännu enklare under integrationen kommer du att ha hjälp av våra Partners Support Team, och ebygghandel Marketplace Integration Team kommer att finnas till hands för att verifiera ditt flöde och säkerställa att din integration går smidigt.


Plugins för e-handel

Vi har skapat en rad skräddarsydda plugin-program för e-handel som gör att återförsäljare enkelt kan integreras i ebygghandels marknadsplats och börja sälja till ebygghandels shoppare över hela världen.

Våra plugins är baserade på e-handelsplattformar från några av världens största leverantörer, såsom Magento, Bigcommerce, Shopify, Prestashop, WooCommerce och andra. De gör det möjligt för tusentals återförsäljare runt om i världen att sömlöst integrera sin produktdata och hämta sina beställningar.

Integrationsteamet för ebygghandels marknadsplats kommer att vara tillgängligt för att verifiera ditt flöde och ge råd om eventuella problem med att installera plugin-program på din plattform.